Den klassiska e-sportsorganisationen Complexity Gaming byter nu utseende. Man ändrar sin logotyp, sina tröjor och annat grafiskt material att följa det blåvita nya utseendet. Tillsammans med det nya utseendet släpper man också ett nytt manifest som ska definiera vad organisationen ska vara.
Den nya logotypen är i formen av en blåfärgad stjärna på en vit bakgrund. Lagtröjan finns både i grundfärgen vit med blå detaljer samt i grundfärgen blå med vita detaljer.
Inte bara en ny logotyp
Enligt Jason Lake, grundare och VD för Complexity Gaming så byter man inte bara ut logotyp utan man bygger på en utökad vision om vad organisationen ska vara inom esporten.
”We’re not just changing a logo. We are building upon Complexity’s legacy as an innovator in the space by paving the way yet again. This expanded vision takes everything we have learned over the course of the last 16 years as a premier esports organization and levels it up — setting a new standard and revolutionizing how esports organizations should operate.” Jason Lake, VD Complexity Gaming.
Det nya manifestet för organisationen är baserat på de fem hörnen i logotypens stjärna. Man har skapat fem ”C” som står för Competition, Community, Culture, Cause och Convergence.
Tidigare under året har man även gjort klart med ett nytt huvudkontor samt sponsorerna MSI, HyperX och GameStop. Complexity Gaming går in i det andra kvartalet av 2019 med stark medvind.