Hitmarker, en plattform för att hitta jobb inom esporten, har via en crowdfundingkampanj samlat in över 5.8 miljoner kronor. Pengarna ska användas för att växa företagets verksamhet i form av fler typer av jobb på plattformen samt nya funktioner på webbplatsen.
Det är många som drömmer om att jobba inom esporten och detta är något som Hitmarker har tagit fasta på. Via plattformen kan man hitta jobb av alla dess slag inom gaming och esport.
För att kunna fortsätta växa gick man ut i en crowdfundingkampanj via sajten Crowdcube där målet var att samla in 200 000 pund för 4% ägande i företaget. Totalt fick man in 260% av sitt satta mål och landade på 521 283 pund eller 5 841 915 kronor med dagens valutaväxling (14 dec).
Totalt var det 487 investerare från 50 olika länder som stöttade kampanjen på Crowdcube. Den största investeringen gjordes på inte mindre än 250 000 pund. Det spekuleras i att en större spelare inom esporten gått in med så mycket pengar, något som kommer att avslöjas när allt ”pappersarbete” är klart och kampanjen färdigfinansierad.